توری فایبر گلاس همانطور که از اسمش بر می آید از الیاف شیشه ای می باشد که به صورت نخ های نازک مشبک بافته شده است و به وسیله مواد پلیمری مانند رزینی پوشش داده شده است. توری فایبر گلاس گزینه مناسبی برای عایق حرارت و رطوبت می باشد. در این مقاله قصد داریم در مورد توری فایبرگلاس عایق رطوبتی به طور مفصل صحبت کنیم.

 

توری فایبرگلاس عایق رطوبتی

توری عایق رطوبتی فایبرگلاس چیست؟

از توری فایبر گلاس برای عایق رطوبتی یا آب بندی مکان هایی مثل دیوار‌ها، سقف‌ها و کف استخرها، مخازن، پست بام ها و حمام و سرویس های بهداشتی استفاده میشود. آب بندی به معنای پوشاندن سطوح می باشد، به طوری آب و رطوبت نتواند در سازه نفوذ کند. استخر‌ها، سوناها، جکوزی ها، حمام و سرویس بهداشتی که در معرض آب هستند، نیاز به آب بندی دارند. استخر ها بیشتر از سایر موارد نیاز به عایق کاری دارند.

مشخصات توری عایق رطوبتی

الیاف شیشه ای به کار رفته در این توری از نوع E می باشد. این نوع توری با اکثر رزین ها (اپوکسی، پلی استر) پیوند ملکولی محکمی برقرار می کند.

مش فایبرگلاس عایق رطوبتی در گرماژ و چشمه های مختلف موجود می باشد. بهترین چشمه و گرماژ  این توری برای آببندی توری فایبرگلاس با چشمه ۴ میلیمتر ۷۵ گرمی است، که با توجه به محل مورد استفاده می توان از توری با عرض ۱۰۰، ۱۲۰ و ۲۰۰ سانتی متری استفاده نمود. مشخصات با ارزش این توری باعث شده در پروژه های عمرانی استفاده شود.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات دیتا شیت توری فایبرگلاس 75 گرمی را دانلود کنید.

دیتا شیت توری 75 گرمی 5 در 5

از توری 75 گرمی 4 در 4 با عرض 40 و 120 سانتی متری هم برای عایقکاری استفاده میشود. همچنین از توری فایبر گلاس 65 گرمی 3 در 3 نیز برای عایقکاری کف پشت بام، حمام و استخرها نیز استفاده میشود.

مزایای توری عایق رطوبتی

 

    • انعطاف پذیری بالا

    • مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی

    • وزن کم

    • سهولت در اجرا

    • تاروپود محکم

    • عمر و دوام بالا

    • زمان کوتاه در اجرا

کاربردهای توری عایق رطوبتی

 

    • استخرهای شنا و پرورش ماهی

    • حمام و سرویس بهداشتی

    • پشت بام

    • برای پوشش‌های سطوح گچی

    • عایق بندی دیوارها و سقف های در معرض آب

نحوه اجرای توری فایبرگلاس عایق رطوبتی در استخرها

ابتدا توری فایبرگلاس روی سطح مورد نظر قرارداده و سپس روی توری پلاستر گچی یا سیمانی اجرا می‌شود به گونه ای که توری به همراه بتن در عمق ماتریس سیمانی دفن شود. بعد از خشک شدن بتن، سازه مقاومت بسیار بالایی در برابر نفوذ رطوبت از خود نشان می‌دهد. برای آب بندی یا عایقکاری کف و دیواره‌های استخر از مش فایبرگلاس با گرماژ بالا استفاده می شود تا تاثیر بیشتری داشته باشد. هرچه گرماژ توری فایبرگلاس بالاتر باشد عایق قوی تری در برابر نفوذ رطوبت به سطح ایجاد می شود.

valentino fiberglass roll

قیمت مش فایبرگلاس عایق رطوبتی

قیمت مش فایبرگلاس نسبت به سایر توری های فلزی ارزانتر می باشد، این نوع توری باتوجه به گرماژ و چشمه می تواند دارای قیمت های متفاوتی نیز باشد.

بنابراین اگر می خواهید از مناسبت ترین قیمت های توری فایبرگلاس عایق رطوبتی مطلع شوید، به وب valentino.co.ir مراجعه کنید. ولنتینو انواع مختلفی از توری های فایبرگلاس عرضه می کند و تمام تلاش خود را کرده است که این توری ها با قیمت مناسب و کیفیت بالا باشند.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله خواندیم عایق‌کاری با توری فایبرگلاس آببندی باعث افزایش مقاومت‌های کششی و فشاری و هر نوع فشار هیدرولیکی در سازه‌های آبی می شود. این توری‌ها از بهترین محصولات برای پوشاندن کامل ترک در جداره استخرها هستند تا از هر گونه نشت آب جلوگیری کنند. از این توری ها میتوان همراه با روش‌های رنگ‌آمیزی جداره استخرها و یا پوشش لایه‌های نازک در دیواره استخرها استفاده کرد.

5/5 - (3 امتیاز)
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *